Hollanda Adli Makamlarinca Verilen Boşanma Kararlarinin Nüfus Kütüğüne Tescili

Amsterdam Başkonsolosluğu 28.12.2018

T.C

AMSTERDAM BAŞKONSOLOSLUĞU

HOLLANDA ADLİ MAKAMLARINCA VERİLEN BOŞANMA KARARLARININ NÜFUS KÜTÜĞÜNE TESCİLİ

BAŞVURU USÜL VE ŞARTLARI

Yurdışında (Hollanda) gerçekleşen boşanma kararının kesinleşmiş olması gerekmektedir.

(Hollanda Mahkemeleri boşanma kararı verildikten sonra taraflara 3 ay temyiz hakkı tanımaktadır. Boşanma kararı temyize gidilmeden 6 ay içerisinde tescil ettirilmesi durumunda geçerlilik kazanmaktadır. )

Taraflar, şahsen veya kanuni temsilcileri tarafından başvuru yapabilirler

(Başvurular, beraber veya 90 gün içerisinde ayrı ayrı gelerek yapılabilir.)

Tarafların Çok Vatandaşlılık / Çifte vatandaşlık gibi durumlarının Nüfus kayıtlarına işlenmiş olması esastır.

Taraflardan birinin vefat etmiş olması durumunda, başvuru kanuni mirasçıları tarafından yapılabilir.

Türkiye’de halen devam eden bir boşanmayı tanıma davası veya tanımanın reddedildiğine dair bir kararın olmaması gerekmektedir.

(Hafta içi her gün 14:30 - 15:30 saatleri arası başvurular kabul edilmektedir)

BOŞANMA, EVLİLİĞİN İPTALİ TESCİLİ

HER VAKA İÇİN DOSYADA BULUNMASI GEREKLİ BELGELER

DAYANAK BELGELER (1 Asıl + 1 Kopya)

- Mahkeme Kararı (Apostil + Türkçe çevirisi ile birlikte)

(Çeviri ve orjinalindeki tarihler başvuru sahibince mutlaka kontrol edilmeli)

- Mahkeme tarafından verilen Kesinleşme Belgesi (Apostil + Tasdikli çeviriyle)

- Mahkeme kararının nüfus kayıtlarına işlendiğine dair belge (AKTE VAN INSCHRIJVING VAN RECHTERLIJKE UITSPRAAK)

-Kimlik Kartı veya Pasaport fotokopileri (2’şer adet)

-Kararla ilgili Türk Mahkemelerinin kararı varsa aslı veya fotokopisi dosyaya eklenir.

-Bilgilendirme Formu (Başkonsoloslukta düzenlenir)

-Teslim Alma Fişi (Başkonsoloslukta düzenlenir)

Eşlerden biri Yabancı uyruklu ise;


- Kimlik veya geçerli Pasaportunun Noter tasdikli Türkçe tercümeli örneği; (Başkonsololsuğumuz yeminli tercümanı ve Başkonsolosluğumuzun tasdiki)
- Nüfus Kaydı (Internationale geboarteakte) (Anne, Baba Adını, Doğum yeri ve tarihini göstermeli);

-- Türkçe Bilmiyorsa Başkonsolosluğa Yeminli tercüman ile gelmesi gerekmektedir

Vekil aracılığı ile başvuru;


Eşlerden biri işlemlerini vekil tayin ederek gerçekleştirecekse fotoğraflı özel vekaletname gereklidir. Anılan vekaletname Hollanda Noterinden ise resimli, Apostil şerhli, Türkçe tercümeli olmalıdır.

(Tüm belgelerin Türkçe çevirisi Başkonsolosluğumuz Yeminli tercümanlarından birine yaptırılmalıdır.Yeminli tercüman listesine https://www.konsolosluk.gov.tr internet sitemizden Hollanda ve Amsterdam seçilmek suretiyle “sayfanın en alt sağındaki Yeminli Tercüman sekmesinden” ulaşabilirsiniz. Başkonsolosluğumuzda kayıtlı olmayan tercümanlarca yapılan çeviriler Başkonsolosluğumuzca onaylanmamaktadır. )



Pazartesi - Cuma

08:30 - 12:00

Askerlik, Pasaport, Noterlik ve TCKK işlemleri konsolosluk.gov.tr adresinden randevu alınması, diğer işlemler için ise Başkonsolosluğumuz hizmet binasında 08.30-12.00 arasında sıra numarası alınması gerekmektedir. (Bilgi talepleriniz için 15.00-17.00 saatleri arasında +31 20 3050333 no'lu telefonumuza ulaşabilirsiniz)
1.1.2019 1.1.2019 Yeni Yıl
22.4.2019 22.4.2019 Paskalya
27.4.2019 27.4.2019 Milli Gün (Kral'ın Doğumgünü)
5.5.2019 5.5.2019 Kurtuluş Günü (1945)
30.5.2019 30.5.2019 Dini Bayram
4.6.2019 4.6.2019 Ramazan Bayramı
10.6.2019 10.6.2019 Dini Bayram
11.8.2019 11.8.2019 Kurban Bayramı
29.10.2019 29.10.2019 Cumhuriyet Bayramı
25.12.2019 26.12.2019 Noel

010 766 0007 / +90 312 292 29 29